تیر آخر اشتغالزایی دولت با پشتوانه دلارهای نفتی، سونامی فساد جنسی میان مقامات اسرائیل و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری‌ دوشنبه 15 آذر ماه به شرح زیر است:
 
 
سیاست
 
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور به خبر شکایت دولت از نماینده مردم ورامین در مجلس واکنش نشان داد.
 

بده بستان های رسانه ای و رویکرد حمایتی این کانال ها از دولت و جریان اصلاح طلب، این موضوع را به ذهن متبادر می کند که این کانال ها جعلی در حقیقت «رسانه های نیابتی» هستند که گردانندگان آنها در خارج از کشور، ارتباط وثیقی با داخل داشته و برای یک طیف سیاسی خاص در داخل کشور چتر حمایتی ایجاد می کنند. 
 

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: متأسفانه 10 نفر از 397 نفر با ما همکاری نکرده و مبلغ مازاد را برگشت نداده‌اند. 
 
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه در تشریح آثار کلان بودجه سال ۹۶ گفت: سال آینده رشد اقتصادی ٧.٧ درصدی، رشد سرمایه گذاری ١٢.٣درصدی، نرخ تورم ٧.٦درصدی و رشد نقدینگی ۱۹ درصدی پیش بینی شده است. 
 
 
فرهنگ و هنر
 

نتایج این تحقیق نشان داده اشت که در این ادوار همواره مردان در لایه نخست و نزدیک‌تر پوستر قرار دارند و زنان در لایه‌های عقب‌تر هستند. البته هر چه از ادوار اول به ادوار ششم نزدیک می‌شویم زن از لایه سوم به لایه دوم انتقال یافته است.
 

تهیه‌کننده مجموعه «شهرکی‌ها» با اشاره به داستان کمدی این اثر بیان کرد که این بار تهیه‌کنندگان تلویزیونی را سوژه کار قرار داده‌اند تا دیگر به کسی برنخورد! 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛
 
 

یک شاعر جوان گفت: اگر شعری صرفا محدود به شعار شود، هم تاثير آن اندک می‌شود و هم تاريخ مصرف داشته و فراموش می‌شود. 
 

نواب صفوی گفت: بازی در فیلم آمریکایی به من پیشنهاد شده اما من بازیگر ایرانی هستم و طبق قوانین وزارت ارشاد باید نقش‌های خاصی را قبول کنم. کارگردان آمریکایی از من می‌خواهد در سکانس‌‌ها و صحنه‌هایی بازی کنم که با قوانین کشورم منافات دارد به همین دلیل نمی‌پذیرم. چون دوست ندارم به عنوان خائن وطن شناخته شوم. 
 
 
اقتصاد
 

سهم سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط با حوزه مسکن و ساختمان از کل بودجه جاری وزارت راه و شهرسازی ۸۱۴ میلیارد و ۲۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که کمتر از ۱۰ درصد کل بودجه وزارتخانه را شامل می‌شود.
 

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: با توجه به شرایط فعلی بازار دلار و روند صعودی در این بازار نمی‌توان انتظار کاهش قیمت گوشت را در بازار داشت. 
 

در حالی که طرح های دولت بدون توجه به نیاز بازار کار و تقاضا برای ایجاد شغل بوده است و پاشیدن پول در جامعه از نگاه دولتی ها به معنی ایجاد اشتغال نیست، اکنون دولت برای حل معضل بیکاری به دیوار صندوق توسعه ملی تکیه کرده است.
 

آنچه در زیر می‌آید جدول معاملات انجام شده 15 آپارتمان گران شمال تهران شامل مناطق یک تا چهار است که در آذر ماه سال 95 معامله شده است. لازم به ذکر است که این ارقام مربوط به اعلام سامانه اطلاعات بازار املاک ایران می باشد. 
 

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
 
 جهان
 

تشدید عملیات نظامی رزمندگان یمنی در عمق خاک عربستان با هلاکت چندین نظامی سعودی و تسلط بر پایگاه نظامی جدیدی در جنوب نجران همراه بود؛ در همین حال آمار شهدای غیرنظامی حمله دیروز عربستان به جنوب صنعا شش شهید و هشت زخمی گزارش شد.
 

رسانه‌های صهیونیستی از دست داشتن مسئول بلندپایه سابق دفتر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم در پرونده تجاوز جنسی در طول دوره تصدی یک منصب دولتی خطیر خبر می‌دهند.
 

تازه ترین گزارش ها حاکی است که چین در پی اعلام پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین پیشنهاد وی به جیمز ماتیس برای تصدی وزارت دفاع 10 فروند موشک بالستیک پرتاب کرده است. 
 

مناطق تحت کنترل دولت سوریه و مناطق تحت اشغال گروه‌های تروریستی مختلف که از حمایت‌های گسترده برخی رژیم‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای حمایت می‌شوند، از یک سال پیش تا کنون تغییر زیادی داشته است. 
 
 
ورزش
 

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس گفت: اینکه گفته می‌شود برخی مدیران پرسپولیس استقلالی هستند را نمی‌دانم اما اگر پرسپولیسی‌ها در این باشگاه مدیریت کنند بهتر است.
 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از بازیکن تازه وارد تیمش رضایت ندارد.
 

سایت فدراسیون بسکتبال چند ساعت مانده به آغاز رقابت‌های هفته ششم، گزارش بازی‌های این هفته را منتشر کرد! 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

در تمرین امروز استقلال دو بازیکن جوان این تیم به دلیل مصدومیت نتوانستند همراه سایرین در کارهای گروهی شرکت کنند. 
 
 
 جامعه
 

معاون پیشین سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه 2 ماه از فصل پاییز گذشته و درختان هنوز سبز هستند، گفت: درختان آرام در حال برگ ریزانند، با این روال زمستانی در کار نخواهد بود. 
 

رئیس پلیس فتا کشور گفت: برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی همچنان جزء بالاترین آمار جرایم سایبری کشور قرار دارد. 
 

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با ارائه آماری تکان دهنده از تعداد زنان معتاد باردار بی‌خانمان در تهران، از سرنوشت مبهم ۱۵ نوزاد معتاد خبر می‌دهد.
 

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: تاپایان امسال دفترچه‌های درمانی در مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی حذف و کارت‌های هوشمند درمان جایگزین می‌شود. 
 
 
 دفاع و امنیت

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: این نیرو بزرگترین موج شکن ایران را در جاسک احداث کرده و اکنون مشغول ساخت اسکله هایش هستیم.
 

یک فروند جنگنده سوخو 33 نیروی دریایی روسیه در دریای مدیترانه سقوط کرد. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس